دستگاه ویپ و انواع سیگار الکترونیکی

درا ین وبلاگ اخبار پیرامون دستگاه ویپ و انواع سیگار الکترونیکی را پوشش می دهیم.

دستگاه ویپ و انواع سیگار الکترونیکی

درا ین وبلاگ اخبار پیرامون دستگاه ویپ و انواع سیگار الکترونیکی را پوشش می دهیم.

هشدار درباره الکترواسموک و قلیان شارژی و ویپ اسموک

پنجشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۳۷ ق.ظ

این سیگارهای الکترونیکی که از آنها به دلیل طعم های مختلف موجود در روغن دستگاه قلیان شارژی هم اطلاق می‌شود، دارای مکانیزم کاری خاصی بوده و از بخش های مختلفی شامل باطری داخلی، مخزن و قسمت فیلتر دستگاه ساخته شده است. روش کار الکترواسموک هم بدین صورت بوده که با پک زدن، مایع درون دستگاه گرم و تبخیر شده و به حالت دود خارج میگردد. درواقع دودی که از دستگاه ویپ اسموک خارج میشود حاصل تبخیر مایع درون دستگاه است. سازندگان دستگاه الکترواسموک بیان می‌کنند که دستگاه آن‌ها بی خطر است و می‌تواند به کسانی که از قلیان و سیگار استفاده می‌کنند کمک کند که سیگار و قلیان را ترک کنند. اما برخی شبهات هم درباره این ویپ اسموک‌ها وجود دارد و برخی اظهار می‌کنند جوان‌ها ابتدا از این نوع سیگار شروع می‌کنند و سپس به سمت سیگارهای واقعی می‌روند که با توجه به هزینه های بالای این دستگاه های الکترواسموک نسبت به سیگارهای معمولی این اظهارنظر چندان صحیح نیست.

درسیگارهای الکترونیکی خبری از آتش نیست، این قلیون‌های شارژی دارای یک باطری داخلی بوده که به یک المنت متصل هستند. همچنین دارای یک مخزن مایع بوده که روغن دستگاه در آنها ریخته می‌شود. وقتی کلید باطری را نگه می‌دارید، المنت دستگاه گرم شده و روغن موجود در آن تبخیر می‌گردد که به صورت دود خارج می‌شود. درواقع چیزی که از قسمت فیلتر دستگاه بیرون می‌آید بخار است نه دود! همچنین مونوکسید کربن هم ندارد، فقط بخاری شبیه به بخار خشکشویی در نتیجه کام گرفتن از این قلیان الکترونیکی از آن بیرون خواهد آمد!

الکتروسموک ها یا همان سیگارهای الکترونیکی توتون ندارند، بلکه مایعی که در آنها ریخته می‌شود حاوی مقداری نیکوتین و برخی طعم دهنده ها و مقداری حلال است. مقدار نیکوتین موجود در این روغن‌ها متفاوت است. درصد میزان نیکوتین موجود در آن ها معمولا روی جعبه روغن الکترواسموک درج شده است. خود ماده نیکوتین به عنوان یک سم وارد بدن می‌شود. پس اگر حتما تمایل به استفاده از این دستگاه ها دارید، سعی کنید از مایع‌های با نیکوتین صفر یا درصد پایین استفاده کنید.

سیگارهای الکترونیکی برخلاف سیگارهای معمولی قابل استفاده و شارژ مجدد هستند. برق سیگارهای معمولی از باطری تامین میشود و تا زمانی که باطری آنها کارمیکند و شارژ میشود، از دستگاه هم بخار بیرون می‌آید. شارژر نوع جدید آن به صورت یو اس بی بوده و به راحتی قابل شارژ است و همچنین مخزن آن‌ها قابل تعویض و شارژ کردن هستند. یکی دیگر از مزیت‌های سیگارهای الکترونیکی کم کردن هزینه دخانیات است. افراد سیگاری مجبور هستند هزینه بالایی به‌صورت روزانه برای خرید سیگار کنند؛ اما کسانی که از سیگارهای الکتریکی شارژی استفاده می‌کنند به مراتب هزینه آنها کمتر خواهد شد و یک سیگار برقی را می‌توان بارها استفاده کرد و آن را شارژ نمود. یکی دیگر از مزایای قلیان شارژی این است که درمکان های عمومی می‌توان از آن استفاده کرد. تا زمانیکه این دستگاه‌ها به جای دود، بخار بیرون میدهند منافاتی با سلامت دیگران ندارد و حتی اگر بخار آن را در صورت دوستان خود پوف کنید نوعی سرگرمی به حساب می‌آید!

دقت کنید که قلیان های الکتریکی یا همان سیگار های الکتریکی برای افراد غیرسیگاری ضرر دارد. در صورتی که مایع درون دستگاه حاوی نیکوتین باشد استفاده از آن برای افراد غیرسیگاری مضر است. میزان انتشار نیکوتین مایع در الکترواسموک خیلی کمتر از سیگارهای معمولی است (۱۰ برابر کمتر) و ذرات ریزی که در بخار سیگارهای الکترونیکی موجود است ضرر بسیار کمی برای فرد بغل دستی غیرسیگاری دارد با این حال این مشکل به کلی مرتفع نشده است. سیگارهای الکترونیکی با اینکه میزان نیکوتین موجود در آنها کمتر از سیگارهای معمولی است، اما حتی استفاده از آنها برخی بیماریهای ریوی را نیز به دنبال دارد. تحقیقات نشان میدهد که میزان مضر بودن دود و بخار هر دو نوع سیگار تقریبا برابر است.

یکی دیگر از معایب خرید ویپ اسموک ارزان و استفاده از آن برای ترک سیگار نیز سنگین بودن این دستگاه ها نسبت به سیگارهای معمولی است، و دست ها و انگشت ها خیلی زود خسته خواهد شد. نکته دیگر در مورد این دستگاه های ویپ این است که این دستگاه ها به ازای کام گرفتن دود خواهند کرد، یعنی برای مشاهده دود بیشتر باید بیشتر کام بگیرید. اما خوبی این دستگاه ها این است که بوی بد سیگارهای معمولی را تولید نمیکند و ضرر آن نسبت به سیگارهای معمولی را کمتر دانسته اند.

با این حال پیشنهاد میشود اگر حتما تمایل به استفاده از این دستگاه ویپ یا الکترواسموک برای ترک سیگار و قلیان دارید به میزان نیکوتین درج شده در روی مایع دستگاه دقت کنید و سعی کنید از نیکوتین کمتری استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود در محیط های باز و دور از دیگران از سیگار استفاده شود تا مزاحم افراد غیرسیگاری نشوید. دستگاه های الکترواسموک یا ویپ اسموک را در صورتیکه میخواهید اسانس آنها را تغییر دهید حتما باید مخزن آنها از اسانس قبلی به صورت کامل تخلیه شود و سپس مایع جدید را در مخزن بریزید. این دستگاه ها را فقط افراد سیگاری یا قلیانی برای ترک سیگار و قلیان استفاده میکنند و به کمک طعم های مختلف آن سعی میکنند به آن عادت کنند و از سیگار پرهیز کنند.

  • محسن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی